Skip to main content

Barve prijateljstva

Ā· 7 min read

IMG_1535-scaled-e1677781579598-930x620.jpg

Z razgledom na vzhajajoče sonce in bližnje bloke ter cerkev smo začeli drugo jutro naÅ”ega obiska BukareÅ”te. Močnemu zajtrku je sledil sprehod do dvorane naÅ”e primarne dejavnosti popotovanja. Namesto razteznih vaj smo se lotili popravil na robotu in pokanja prstov z udarjanjem tipk na tipkovnici. Prilagajanje nastavitev tipk igralnega ploŔčka voznikovim željam in izdelava avtonomnega delovanja robota sta zaposlila programerski del ekipe do pričetka inÅ”pekcij in kvalifikacijskih iger. Pregledu robota je sledil zagovoru naÅ”ih včerajÅ”njih pisnih del, ki je bil začinjen s priimkom naÅ”ega biatlonca in delnim razpadom samega robota. Za tem smo pa bili deležni tudi preizkusa delovanja robota na igralnem polju, pri čemer nas je oviralo delovanje avtonomnega dela. Z manjÅ”imi popravki smo uspeÅ”no prestali preizkus in se osredotočili na naslednje izzive, kljub prepovedi spreminjanja robota. Sreča je bila na naÅ”i strani in naÅ”o prvo tekmo premaknila na drugi dan, kar nam je omogočilo uvedbo popravkov. Delovanje robota je bilo stabilizirano in dvižni mehanizem je bil izboljÅ”an glede na naÅ”e zahteve. NaÅ”a nastopajoča ekipa – David T. (voznik), Ana (sovoznica), David Z. (coach) – so se prvi dan udeležili sestanka, ki je bil namenjen razčiŔčevanju možnih nejasnosti in ponovitvi pravil. Vodja ekipe David T. je tudi pravočasno stopil do naÅ”ih sotekmovalcev na modri strani in se pomenil o sami strategiji igre, ki jo bo naÅ”a dvojica robotov želela izvesti.

20230214_075421-scaled.jpg

NaŔa prva kvalifikacijska igra (Ŕtevilka 16 na senzamu) je bila igrana v sodelovanju z ekipo CYB3RG0DS (#22998), ki se jo končala z zmago naŔe alianse z rezultatom 107 proti 89. Z obilo več občutka za samo igro (in upravljanje robota) smo se vrnili k preostanku ekipe in se nemudoma lotili potrebnih popravkov, kmalu za tem pa tudi ponovno kovanje strategij.

20230213_110243-scaled.jpg

Z vmesnimi počitki in sprehodi tekom katerih smo člani ekipe VegaMind spoznali nove ljudi in ustvarili prijateljstva. NaÅ”i najboljÅ”i prijatelji so bili sprva kar naÅ”i sosedi, ekipa BrutForce (#22941). Tekom spoznavanja smo bili presenečeni nad Å”tevilom članov/-ic nekaterih ekip, ki je seglo tudi do 17 brez mentorjev. Barvitost, logotipi, darila in manjÅ”e debate so krasile hodnik, ki je vodil od vhoda v stavbo do srediŔča dogajanja. Med ekipami smo srečali (in spoznali) svetovne prvake tekmovanja FTC sezone 2021/2022 – Delta Force. Njihov robot je bil vsekakor izstopajoč in je deloval s pomočjo mehanizma podobnega žerjavu. Postali smo tudi dobri prijatelji z nekaterimi člani ekipe CSH, predvsem pa nihom govornikom Cristiejem, saj je le on rade volje prihajal do nas in se pogovarjal.

IMG_1530-scaled.jpg

Ure so minevale vedno hitreje, podobno kot so se vedno hitreje premikali roboti na poljih. Napočila je naÅ”a druga tekma FTC kariere (zaporedna Å”tevilka 38), na kateri smo nastopili ponovno na modri strani, vendar tokrat z ekipo Bots’ Brain (#19081). Nekoliko slabÅ”a koordinacija in smola sta nam prinesli zgolj 41 točk, kar pa ni bilo dovolj za zmago. Utrujeni smo se vrnili na naÅ”e mesto in počasi upali na prihod hrane, ki nas je kljub obupnem okusu uspela napolniti za nekaj časa.

Tekom preizkuÅ”anja robota smo spoznali nekaj članov iz ekipe Decebal Tech. Njihov programer Matej je naÅ”i kodirni posadki pokazal nekaj zlata vrednih virov, in sicer Road Runner ter program za umetno inteligenco. Prvi je namenjen olajÅ”anju dela programerjem, ki želijo doseči da se robot giblje po zahtevnejÅ”i krivulji. Drugi pa omogoči enostavnejÅ”e prepoznavanje slike, kar je osrednji del avtonomne faze igre, saj nam postavitev na pravilnem delu polja (v odvisnosti od slike na stožcu) prinese dodatne točke. Skupaj z viri smo izvedeli tudi informacijo, da večina programerjev na dogodku ne ā€œizumlja tople vodeā€, saj je tekmovanje na stopnji Romunije tako razvito, da je velika večina programskih reÅ”itev dostopnih kar na spletu. Po programerskem razsvetljenju smo spoznali Å”e kolege omenjene ekipe, in sicer ekipo DarkEnergy(#19106), ki jo sestavljajo dijaki in dijakinje iste Å”ole, vendar nižjih letnikov.

20230213_193900-scaled.jpg

Prosti čas najhitreje mine, tako je tudi kmalu do nas pristopil prostovoljec Liviu, ki je kasneje postal naÅ” prijatelj, in nas opozoril, da je potrebno iti v vrsto za naslednjo igro (zaporedna Å”tevilka 53). Å e vedno s plavim krogom pripetim na stran naÅ”ega robota smo se ob strani kolegov iz ekipe November Eleven (#21073) podali v nov dvoboj. Tokrat se nam je zgodil hujÅ”i spodrsljal, robota nismo mogli upravljati. Zaradi senzorja, ki se ni sprožil, je bil vozniku onemogočen dostop do robota. Potreben je bil le udarec po glavi, vendar je dotikanje robota med igro strogo prepovedano. Mučni 2 minuti sta se vlekli, žal pa nismo mogli nikakor pomagati naÅ”im kolegom. Z le 42 točkami smo segli v roke istoobarvanih ter prav tako rdečih in s sloganom ā€œgracious professionalismā€ na mislih odkorakali nazaj do čakajočih. Malo bi bilo reči, da sta programerja imela kar nekaj dela. Na srečo je bila težava hitro odpravljena, kar smo tudi skrbno preizkuÅ”ali na polju.

IMG_1517-scaled.jpg

Tekom hektičnega dneva smo prejeli obisk s strani romunske različice ekipi priljubljenega profesorja – Christiana! S pozitivno energijo in nekoliko poenostavljeno angleŔčino nas je pozdravil in se nam zahvalil, da smo priÅ”li. Žal je kot eden izmed osrednjih organizatorjev in sodnikov bil zelo zaseden in ni mogel ostati na daljÅ”em obisku, vendar smo pa bili veseli da je priÅ”el mimo. Zdaj pa nazaj na delo!

IMG_1679-scaled.jpg

Vse hitreje se je bližala zadnja igra drugega dneva tekmovanja FTC. Igra, ki je zabeležena z zaporedno Å”tevilko 70, je bila zadnji izziv pred zasluženim počitkom. Z zamenjavo modrega kroga za rdeči kvadrat smo stopili ob stran članov ekipe HYPERCUBE (#20925). S solidno strategijo in umirjenim pristopom smo prisluhnili glasnim (zelo glasnim) piskom siren in hrupu ljudstva. Avtonomni del programa se je pravilno izvedel. Vozniki so po 30-ih sekundah pograbili igralne ploŔčke in usmerili pogled na zmago. Željeni manevri in skromno Å”tevilo zloženih stožcev je barvalo začetek igre v umetnino. Ob natikanju petega stožca na oddaljeno palico, ki nam je ovirala pogled, se je zgodila usodna napaka – stožec je padel v robota. Ker igra prepoveduje noÅ”enje več kot enega stožca istočasno, samo bili prisiljeni odstraniti stožec iz notranjosti robota, pri čemer nam niso uspeli pravočasno pomagati kolegi. Preostanek igre smo se poskuÅ”ali otresti svojih napak, vendar zaman, saj nas je prehitel končni pisk. Sodnikov nasmeh in spoÅ”tovanje sta nam bila znak, da je potrebno glavo nositi pokonci. Konec napornega dneva je napočil, vendar tokrat smo se odločili oditi pred deseto večerno uro nazaj v hotel.

20230215_092259-scaled.jpg

Po krajÅ”em obisku soban smo se odpravili v težko pričakovani nakupovalni center – Afi Cotroceni. Do tja nas je pripeljala potka skozi park in prečkanje romunske upodobitve CelovÅ”ke ceste. Modra krogla in povečano Å”tevilo ljudi sta nam dala vedeti da nismo daleč od naÅ”ega cilja. Sestradani smo se prvo pognali v lov na hrano, no, natančneje restavracije. Tik po odkritju drsaliŔča, zip line-a in večjega Å”tevilka restavracij na istem mestu smo naÅ”li napravo, ki s pomočjo robotske roke ustvari sladkorno peno v obliki srca na palici. Po daljÅ”em odločanju med ponudniki resnejÅ”ega obroka smo se odločili za NoodlePack, razen ljubitelji kokoÅ”jega mesa, ki so pristali v čakalni vrsti za KFC.

IMG_1493-scaled.jpg

IMG_1492-scaled.jpg

Večerji je sledil sprehod skozi zgradbo in daljŔi obisk knjigarne z družabnimi igrami ter platami. Ogled smo končali z obiskom trgovine, kjer smo si privoŔčili vsak nekaj dobrot v zameno za nekaj kraljev živali. Pot nazaj je bila obdana s smehom, spotikanjem in interpretacijo moderne umetnosti. Kmalu smo bili nazaj v hotelu, vendar daleč od mest za sanjarjenje.

Do prihodnjič,
ajaje